17 Ağustos 2007 Cuma

Sporun faydaları


Attığım başlığı görende sanki sporun faydaları hakkında öööyle geniş geniş yazılar yazacağımı ve bilimsel bir takım öğütler vereceğimi sanır. Öyle değil işte. Sporun faydaları derken son bir haftadır azimle yaptığım yürüyüşden bahsetmek istiyorum. Düşündüğünüz gibi açık hava yürüyüşü falanda değil, yürüme bandında yürüyüş.

Hergün en az 3 kilometre, çoğu zamanda 5 kilometre yürümeye başladım. Bu benim için muhteşem birşey. Ve hemende faydasını gördüm. Nasıl mı? Şimdi madde madde yazacağım (biraz başlığa uyum sağlamak adına...)

1- Öncelikle spor yaparken su içme oranım artıyor. Örneğin bugün birbuçuk litre su içtim spora başlamam ve sonrasında.

2- Spor yaptığım sürece sigara aklıma bile gelmiyor. Yani bir saat boyunca sigara içmiyorum. Hani normalde bir saat sigara içmiyor olmak çok da benim yapmadığım bir şey değil ama, evdeyim ya daha sık aralıklarla içiyorum. Ancak spor yaparken bunu atlıyorum.

3- Yapmaya çalıştığım rejime kesinlikle destek oluyor. İki gündür başladığım boğazımı tutma işi birde spor yapınca bana bir kilo eksilme ile ödül gibi geldi. Asıl önemli olan da bu galiba. Yani bir kilo verdim. Hatta bugün acaba istediğim miktar kiloyu verirsem yine de bu kadar azimle yürümeye devam eder miyim diye aklımdan geçirdim. Eee, nede olsazahmetli ve yorucu bir iş bu spor yapmak...

4- Daha dinç olduğumu hissediyorum. Daha dinç ve enerjik.

İşte böyle, benim şu ana kadar sağladığım faydalar bunlar. Belki de bilmediğim daha ne faydaları var. Anladıkça yazarım. Umarım spor takıntım, geçici bir heves olmaz da hep yaparım.

Hoşçakalın.

1 yorum:

tenbalam dedi ki...

İnsanların kendilerine faydalı olan şeyleri harekete geçerek yapmaya başlamaları gerekiyor.değeri bilinmeyen sağlık bozuluncadoktor doktor koşmaya zaman buluyoruz zaruri olarak.onun için şimdi harekete geçelimsağlıklı iken